Assistant administrative

13 mars 2025
Industries Aérospatiale, Aviation Défense
Catégories Adjoint(e) administratif(ve),
Télé-travail
Mirabel, QC • Temps plein

***English job description follows***

Description de l'emploi :

Vous avez une expérience dans le domaine bureaucratique et vous souhaitez évoluer et développer de nouvelles compétences? Ce poste est pour vous !

Le programme d'avions commerciaux A220 recherche un(e) assistant(e) administratif pour rejoindre notre équipe des opérations basée à Mirabel (Québec, Canada).

Vous ferez partie de l'équipe préfal qui développe des sous-assemblages d'avions commerciaux pour le site de Mirabel et Mobile, USA.

Dans votre rôle, vous serez appelé à supporter le gestionnaire du département dans le suivi de ses activités quotidiennes.

Votre environnement de travail:

Le siège du programme d'avions commerciaux A220 est situé à Mirabel, dans la région métropolitaine de Montréal, à deux pas de la ville dynamique de Montréal. Réputée pour son environnement paisible et sûr, la région offre une grande qualité de vie aux jeunes professionnels ou aux professionnels expérimentés, ainsi qu'aux familles, en équilibrant parfaitement les opportunités de carrière et les activités de plein air, ce qui en fait un endroit vraiment spécial où il fait bon vivre.

Parce que nous prenons soin de vous :

  • Avantages financiers: Salaire attractif, bonus annuel, régime d'assurances collectives, régime de retraite et régime d'achat d'actions.

  • Équilibre vie privée / professionnelle: Une politique de travail hybride (selon les besoins opérationnels), une cafétéria sur site, une politique de congés très concurrentielle.

  • Bien-être / santé: Programme d'Aide aux Employé.e.s (PAE), programme de rabais, service médical sur site, accès à un service de navette publique entre Laval (station de métro Montmorency) et Mirabel et application de covoiturage.

  • Développement individuel: des opportunités d'évolution et des possibilités de formations nombreuses (catalogue de plus de 10.000 e-formations disponibles en libre accès pour développer votre employabilité, certifications, programmes de développement accéléré, mobilité nationale et internationale).

Chez Airbus, nous vous aidons à travailler, à vous connecter et à collaborer plus facilement et de manière plus flexible. Partout où cela est possible, nous favorisons la flexibilité dans nos modes de travail afin de stimuler l'esprit d'innovation.

Vos défis:

  • Gérer l'agenda et les réunions du HO , filtrer sa boîte mail et suivre les actions à entreprendre;

  • Assurer le suivi des activités, des dossiers et des demandes liées aux équipes;

  • Organiser les réunions, les voyages d'affaires et préparer les rendez-vous;

  • Maintenir des fichiers confidentiels et mettre à jour les documents financiers, notamment les dépenses et les dossiers internes;

  • Produire des documents, présentations, rapports et graphiques avec des logiciels bureautiques;

  • Recommander et créer des améliorations de processus et des outils internes;

  • Assurer le suivi des demandes d'accès informatiques et des incidents;

  • Soutenir l'équipe de gestion dans divers projets, coordonner des événements et gérer la papeterie et les bons de commande.

Votre profil:

  • Vous détenez un diplôme d'études collégiales en gestion de bureau ou l'équivalent;

  • Vous avez plus de 5 ans d'expérience pertinente ou une combinaison équivalente d'études et d'expérience.

  • Vous avez une connaissance approfondie des applications informatiques, du traitement de texte,des tableurs, des bases de données et des logiciels de présentation.

  • Vous êtes bilingue, anglais et français, parlé et écrit.

  • Vous êtes autonome, proactif, vous apportez des solutions et avez le désir de vous impliquer auprès d'une équipe de production/opération et de ses contributeurs.

  • Vous aimez supporter les employés de différents secteurs et faire des suivis auprès d'eux.

  • Vous êtes à l'aise avec un environnement syndiqué et salarié pour offrir du support à plusieurs niveaux hiérarchiques.

Ce travail nécessite une prise de conscience liée à tous les risques potentiels de conformité et à un engagement à agir avec intégrité, ces valeurs sont le fondement du succès, de la réputation et de la croissance durable de l'entreprise.

Donnez une nouvelle dimension à votre carrière en soumettant votre candidature en ligne maintenant !

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Job description :

Do you have experience as an administrative assistant, have you worked in the bureaucratic field and would you like to progress and develop new skills? Then this job is for you!

The A220 commercial aircraft Programme is looking for an administrative assistant to join our team based in Mirabel (Québec, Canada), where you will work alongside the H/O operations for our PREFAL team.

You will be part of the team responsible for / developing subassemblies for the A220 commercial aircraft.

The team organization is established to promote cross-collaboration autonomously, supporting each other and learning collectively.

Your role as the administrative assistant of this sector will be to support the manager of this team in his daily activities.

Your working environment:

The A220 commercial aircraft Programme is headquartered in Mirabel, in the greater Montreal area, where the vibrant city of Montreal is just a stone's throw away. Known for its peaceful and safe environment, the region offers a high quality of life for younger or experienced professionals and families, perfectly balancing career opportunities and outdoor activities that makes it a truly special place to call home.

How we care for you:

  • Financial rewards: Attractive salary, annual bonus, group insurance plan, pension plan and share purchase plan.

  • Work / Life Balance: A hybrid working policy (based on operational needs), on-site cafeterias and a highly competitive holiday policy.

  • Wellbeing/Health: Employee Assistance Program (EAP), Discount Program, on-site Medical Service, access to a public shuttle service between Laval (Montmorency metro station) and Mirabel, and a carpooling application.

  • Individual development: Great upskilling opportunities and development prospects with unlimited access to +10.000 e-learning courses to develop your employability, certifications, accelerated development programmes, national and international mobility.

Your challenges:

  • Manage the agenda HO and meetings, filter their inbox, and follow up on actions to be taken;

  • Track activities, files, and requests related to teams;

  • Organize meetings, business trips, and prepare appointments;

  • Maintain confidential files and update financial documents, including expenses and internal records;

  • Produce documents, presentations, reports, and graphs using office software;

  • Recommend and create process improvements and internal tools;

  • Follow up on IT access requests and incidents;

  • Support the management team in various projects, coordinate events, and handle office supplies and purchase orders.

Your boarding pass:

  • You hold a college diploma in office management or an equivalent qualification;

  • You have more than 5 years of relevant experience or an equivalent combination of education and experience;

  • You have in-depth knowledge of computer applications, word processing, spreadsheets, databases, and presentation software;

  • You are bilingual in English and French, both spoken and written;

  • You are autonomous, proactive, solution-oriented, and eager to get involved with a production/operations team and its contributors;

  • You enjoy supporting employees from various departments and following up with them;

  • You are comfortable working in a unionized and employee-focused environment, providing support at various hierarchical levels.

This job requires an awareness of any potential compliance risks and a commitment to act with integrity, as the foundation for the Company's success, reputation and sustainable growth.


Take your career to a new level and apply online now!

This job requires an awareness of any potential compliance risks and a commitment to act with integrity, as the foundation for the Company's success, reputation and sustainable growth.

Company:

Airbus Canada Limited Partnership

Contract Type:

Permanent

Experience Level:

Professional

Job Family:

Administration / Documentation

By submitting your CV or application you are consenting to Airbus using and storing information about you for monitoring purposes relating to your application or future employment. This information will only be used by Airbus.
Airbus is committed to achieving workforce diversity and creating an inclusive working environment. We welcome all applications irrespective of social and cultural background, age, gender, disability, sexual orientation or religious belief.

Airbus is, and always has been, committed to equal opportunities for all. As such, we will never ask for any type of monetary exchange in the frame of a recruitment process. Any impersonation of Airbus to do so should be reported to emsom@airbus.com.

At Airbus, we support you to work, connect and collaborate more easily and flexibly. Wherever possible, we foster flexible working arrangements to stimulate innovative thinking.

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