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Senior Coordinator, Office of the Director General
Group: Office of the Director General
Reports to: Chief of Staff
Location: WADA Headquarters, Montreal, Canada
Posting deadline: 17 April 2025
WHO WE ARE
The World Anti-Doping Agency (WADA) was established in 1999 as an international independent agency to lead a collaborative worldwide movement for doping-free sport. As the global regulatory body, WADA's primary role is to develop, harmonize and coordinate anti-doping rules and policies across all sports and countries. Our key activities include: scientific and social science research; education; intelligence & investigations; development of anti-doping capacity; and, monitoring of compliance with the World Anti-Doping Program.
POSITION OVERVIEW
Under the supervision of the Chief of Staff of the WADA Office of the Director General (ODG), the Senior Coordinator provides high-level executive/administrative support to the ODG, including, in particular, to the Governance Unit. This includes performing a wide array of tasks, not the least of which consists in serving as WADA's main liaison with members of WADA's two highest governance bodies namely, the 16-member Executive Committee (ExCo) and 42-member Foundation Board (Board).
Given the high-level interactions with WADA Senior Management, ExCo and Board members, and WADA stakeholders in general, excellent writing and oral communication skills (in English and French) are required. Other essential requirements include strong organization skills, attention to detail, efficiency, proactivity, resourcefulness, flexibility, professionalism and discretion.
KEY RESPONSIBILITIES
Governance-related work
Other work in support of the Director General and Chief of Staff
QUALIFICATIONS AND SKILLS
WHAT WE OFFER
Vision: WADA's vision is a world where all athletes compete in a doping-free sporting environment.
Mission: WADA's mission is to lead a collaborative worldwide movement for doping-free sport.
About us: WADA is headquartered in Montreal, Canada and has regional offices in Cape Town, South Africa; Lausanne, Switzerland; Montevideo, Uruguay; Tokyo, Japan and the office of the President in Warsaw, Poland. As of December 2024, the Agency employs approximately 180 employees and is represented by 56 nationalities. We value the diversity of our employees - current and future - that, as a global team, endeavor every day to protect the rights of clean athletes worldwide.
The masculine is used in our communications for the sole purpose of lightening the text and it designates all genders. WADA believes in the success of an inclusive organization that values diversity within its team. All qualified candidates will be considered for this position in a fair manner. WADA would like to thank all candidates who have shown an interest by applying for a position. However, after a thorough profile review, only the retained candidates will be contacted.
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Coordonnateur principal, Bureau du Directeur général
Groupe: Bureau du Directeur général
Supérieur: Chef de cabinet
Lieu: Le Bureau principal de l'AMA, Montréal, Canada
Date limite de candidature: 17 avril 2025
QUI SOMMES-NOUS
L'Agence mondiale antidopage (AMA) a été créée en 1999 en tant qu'agence internationale indépendante pour diriger un mouvement collaboratif mondial pour un sport sans dopage. En tant que régulateur de la lutte antidopage dans le monde, le rôle principal de l'AMA est de développer, d'harmoniser et de coordonner les règles et politiques antidopage dans tous les sports et tous les pays. Nos principales activités comprennent : la recherche scientifique et en sciences sociales ; l'éducation ; les renseignements et enquêtes ; le développement des capacités antidopage ; et la supervision de la conformité au Programme mondial antidopage.
APERÇU DU POSTE
Sous la supervision du Chef de cabinet du Bureau du Directeur général (BDG) de l'AMA, le Coordonnateur principal fournit un soutien exécutif/administratif de haut niveau au BDG, notamment à l'unité de gouvernance. Il s'acquitte d'un large éventail de tâches, y compris servir de point de contact pour les membres des deux plus hautes instances de gouvernance de l'AMA, à savoir le Comité exécutif (ExCo), composé de 16 membres, et le Conseil de fondation (Conseil), composé de 42 membres.
Compte tenu des interactions de haut niveau avec la direction de l'AMA, les membres de l'ExCo et du Conseil, et les parties prenantes de l'AMA en général, d'excellentes compétences de communication écrite et verbale (en anglais et en français) sont requises. D'autres exigences essentielles incluent une forte compétence organisationnelle, le souci du détail, l'efficacité, la proactivité, la flexibilité, le professionnalisme et la discrétion.
LES RESPONSABILITÉS CLÉS
Travaux liés à la gouvernance
Autres tâches en soutien au Directeur général et au Chef de cabinet
LES QUALIFICATIONS ET LES COMPÉTENCES
CE QUE NOUS OFFRONS
Vision: La vision de l'AMA est un monde où tous les sportifs peuvent participent à des compétitions dans un environnement sans dopage.
Mission: La mission de l'AMA est de mener un mouvement collaboratif mondial pour un sport sans dopage.
À propos de nous: Le bureau principal de L'AMA est situé à Montréal, au Canada, et ses bureaux régionaux sont situés au Cap, Afrique du Sud; Lausanne, Suisse; Montevideo, Uruguay; Tokyo, Japon et le bureau du président à Varsovie, Pologne. En décembre 2024, l'Agence emploie environ 180 employés et est représentée par 56 nationalités. Nous apprécions la diversité de nos employés - actuels et futurs - qui, en tant qu'équipe mondiale, s'efforcent chaque jour de protéger les droits des sportifs propres dans le monde entier.
Le masculin est utilisé dans nos communications dans le seul but d'alléger le texte et il désigne tous les genres. L'AMA croit au succès d'une organisation inclusive qui valorise la diversité au sein de son équipe. Tous les candidats qualifiés seront pris en considération pour ce poste de manière équitable. L'AMA tient à remercier tous les candidats qui ont manifesté leur intérêt en postulant pour un poste. Toutefois, après un examen approfondi du profil, seuls les candidats retenus seront contactés.