The City of Iqaluit is looking for an experienced Interpreter/Translator With exceptional skills to join our team! Title: Interpreter/Translator Department: Administration Status: Full-time permanent Salary: $$84,608.16 Union Status: Unionized Closing Date: Open until filled. SettlementAllowance: $20,907.43 per annum This employment opportunity is open to Nunavut Inuit only. The Interpreter/Translator acts as an interpreter, using English and South Baffin Dialect Inuktitut languages, at meetings and also translates council and committee meeting minutes and correspondence in order to ensure that there is proper communication between Councilors, staff and the public. Required Knowledge, Skills and Abilities:
Good knowledge of computer and other office equipment;
Good ability to use computerized translation Software
Strong keyboarding skills with the ability to operate at high levels of speed and accuracy;
Ability to communicate effectively both orally and in writing in Inuktitut and English, with a thorough knowledge of spelling and punctuation;
Ability to maintain a high degree of confidentiality;
Strong interpersonal skills;
Ability to manage multiple priorities/tasks while meeting set deadlines;
Flexible availability including evenings is required for this role.
Education, EXPERIENCE & Requirements
Minimum Level of Education/Training:
Grade 12 or equivalent plus additional training in translation and simultaneous interpretation equipment.
Minimum Level of Experience: Minimum of 1year experience in an Interpreter/Translator related role
Assets:
Completion of a recognized Interpreter/Translator program
Ability to understand basic technical terminology for City Operating Services (Planning and Lands, Recreation, Fire and Engineering Services).
French Language
Additional Requirements:
The ability to work evenings in addition to regular workdays when needed for meetings for meetings of Council
Security
Due to the confidentiality associated with this position, a criminal record check is required.
Indigenous Language
Required
Note: Equivalencies that include a combination of education and experience may be considered at the time of selecting candidates when the requisite skill attainment can be demonstrated.
All relevant certifications are required at time of application. The successful candidate would be required to submit a Criminal Record Check. Please visit our website https://www.iqaluit.ca/careers to apply or drop off your resume at City Hall.
La Ville d'Iqaluit est à la recherche d'un interprète/traducteur chevronné aux compétences exceptionnelles pour rejoindre notre équipe! Titre : Interprète/Traducteur Service : Administration Statut : Temps plein, permanent Salaire : $84,608.16 Statut syndical : Syndiqué Date de clôture : Jusqu'à ce que le poste soit pourvu. Indemnité d'établissement :20 907,43 $ par année Cette offre d'emploi est réservée aux Inuits du Nunavut. L'interprète/traducteur agit en tant qu'interprète, en utilisant l'anglais et l'inuktitut, dialecte du Baffin du Sud, lors des réunions et traduit également les procès-verbaux et la correspondance des réunions du conseil et autres comités afin d'assurer une bonne communication entre les conseillers, le personnel et le public. Connaissances, compétences et capacités requises :
Bonne connaissance de l'équipement informatique et autre matériel de bureau;
Bonne aptitude à utiliser des logiciels de traduction informatisés;
Solides compétences en saisie-clavier et capacité à taper à des niveaux élevés de vitesse et de précision;
Capacité de communiquer efficacement à l'oral et à l'écrit en inuktitut et en anglais, avec une excellente connaissance de l'orthographe et de la ponctuation;
Capacité à maintenir un degré élevé de confidentialité;
Compétences interpersonnelles exceptionnelles;
Capacité à gérer plusieurs priorités/tâches tout en respectant les échéances fixées;
Flexible au niveau des disponibilités, dont la possibilité de travailler en soirée au besoin.
Formation, expérience et exigences
Niveau minimum d'études/de formation :
Diplôme de 12e année ou l'équivalent et une formation supplémentaire en traduction et interprétation simultanée.
Niveau minimum d'expérience : Au moins une année d'expérience à un poste d'interprète/de traducteur.
Atouts :
Diplôme ou certificat d'un programme reconnu en interprétation/traduction
Bonne compréhension de la terminologie technique de base des services d'exploitation d'une municipalité (aménagement et terrioitre, loisirs, incendie et services d'ingénierie).
Connaissance du français
Exigences supplémentaires :
Capacité à travailler le soir en plus des journées de travail habituelles, lorsque nécessaire pour les réunions du conseil
Sécurité
En raison de la confidentialité associée à ce poste, une vérification du casier judiciaire est nécessaire.
Langue autochtone
Requise
Remarque : Les équivalences qui comprennent une combinaison de formation et d'expérience peuvent être prises en considération au moment de la sélection des personnes candidates lorsque les compétences requises peuvent être démontrées.
Toutes les certifications pertinentes sont requises au moment de déposer votre candidature. La candidature retenue doit accepter de procéder à une vérification de son casier judiciaire. Veuillez consulter notre site Web https://www.iqaluit.ca/careers pour poser votre candidature ou déposer votre curriculum vitæ à l'hôtel de ville.
Since you are applying from outside Canada, you application will be moderated by our team. You will receive an email once it's been approved.
There was an error, please try again.
You must be legally entitled to work in Canada in order for your application to be considered.
I am legally entitled to work in Canada
Application from outside Canada
Finding an employer that will assist you in your work permit without knowing you is utopic.. Employers simply do not consider non-resident applications. We strongly recommend that you immigrate to Canada before you start looking for employment.